اجزای اصلی سیستم های تهویه مطبوع

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش

سیستم های تهویه مطبوع

سیستم های تهویه مطبوع بخش جدایی ناپذیر زندگی شما هستند. یک سیستم تهویه مطبوع برای شما راحتی و آسایش را در تابستان و زمستان فراهم می آورد و برای بهره مندی بهتر از آن ها لازم است نحوه ی عملکرد و اجزاء آن ها را بشناسیم. اگر بخواهیم حیاتی ترین اجزای یک سیستم تهویه مطبوع را برای شما مثال بزنیم می توانیم به گزینه های زیر اشاره کنیم:

کمپرسور

کمپرسورها موتور و قلب سیستم تهویه مطبوع هستند. کمپرسورها با ماده ای به نام مبرد کار می کنند که قابلیت تبدیل از مایع به گاز و بالعکس را دارا می باشد. وظیفه اصلی کمپرسور، تبدیل گاز کم فشار به گاز فشار قوی است که دمای بالایی هم دارد. در این فرآیند، شکاف بین مولکول ها کم می شود و فشار گاز باعث ایجاد انرژی می شود. و در آخر گاز پرفشار برای رفتن به کندانسور آماده می شود.

کمپرسور چیست - خرید سیستم تهویه مطبوع - یابان

کندانسور

کندانسور یونیت خارجی سیستم های تهویه مطبوع می باشد. درون کندانسور یک موتور قرار دارد که گاز فشار بالا را خنک کرده و دوباره به مایع تبدیل می کند. مبرد اکنون به قسمت بعدی تهویه مطبوع موسوم به اواپراتور منتقل می شود. همانطور که گفتیم، کمپرسور و کندانسور را می توانید در قسمت بیرونی خانه خود مشاهده کنید.

کندانسور چیست - خرید کندانسور - یابان

اواپراتور

اواپراتور یونیت داخلی بوده و درون خانه قرار دارد. اواپراتور و کندانسور به وسیله یک لوله بسیار نازک به یکدیگر وصل می شوند. گاز پرفشار که اکنون به مایع کم فشار تبدیل شده است به این قسمت از سیستم تهویه مطبوع می رسد. در اواپراتور با کاهش فشار مایه مبرد دوباره به گاز تبدیل می شود. در این فرآیند، مایعات یا مبرد گرمای هوا را گرفته و آن را خنک می کند. بعد، مایع کار به صورت گاز از اواپراتور خارج می شود تا دوباره توسط کمپرسور فشرده شود. این چرخه به طور مرتب تکرار می شود.

اواپراتور چیست - خرید تهویه مطبوع - یابان

ترموستات

ترموستات ها به صورت دستی و خودکار تولید می شوند و وظیفه آن ها تنظیم و کنترل دمای تهویه مطبوع می باشد.

ترموستات چیست - ترموستات تهویه مطبوع - یابان

واحد دمنده

واحد دمنده و ترموستات با هم کار می کنند تا هوا را به اواپراتور برسانند و هوای خنک را در سراسر خانه شما پخش کنند. با کمک این سیستم مجرای عبور جریان هوا در اتاق تسهیل می شود.

سیستم تهویه مطبوع - یابان

جهت خرید آنلاین سیستم های تهویه مطبوع،تجهیزات فضای باز،دکوراسیون و مصالح ساختمانی به سایت مجموعه یابان مراجعه فرمایید و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

02128421143

جستجو