تفاوت بین سیستم های تهویه مطبوع تک فاز و سه فاز

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش

تفاوت تک فاز و سه فاز در سیستم های تهویه مطبوع

زمانی که قصد خرید کولر گازی یا سایر وسایل سرمایشی و گرمایشی را دارید،باید توجه داشته باشید که اکثر مدل ها دارای دو منبع تغذیه تکفاز و سه فاز هستند. شما در هنگام خرید باید به این قضیه دقت کنید (این میزان توانی است که ملک شما از طریق خطوط برق دریافت می کند).

تکفاز روش استاندارد تولید برق است که اکثر خانه های مسکونی از این منبع برقی استفاده می کنند. سه فاز عموما برای موقعیت های تجاری و صنعتی استفاده می شود. اما اگر وسایل شما بزرگ تر هستند و نیاز به قدرت بالایی دارند برای جلوگیری از نوسانات برق می توانید از دستگاه های سه فاز استفاده کنید. همچنین تهویه مطبوع هایی که با ظرفیت های بالاتر تولید می شوند،ممکن است نیاز به برق سه فاز برای کار داشته باشند. در کل همانطور که گفتیم منبع تغذیه ملک شما تکفاز و سه فاز بودن دستگاه را تعیین خواهد کرد.

چطور بفهمیم منبع برق تکفاز داریم یا سه فاز؟

این موضوع را می توانید به راحتی تنها با پیدا کردن تابلو برق خانه خود تشخیص دهید. کلید اصلی در تابلو برق مشخص خواهد کرد که شما از چه منبع برقی استفاده می کنید.

برق تکفاز و سه فاز چگونه کار می کنند؟

سیم های فعال در منبع تغذیه و سیم خنثی در تابلو برق تفاوت این دو را به شما نشان می دهد. در منبع تغذیه تکفاز دو سیم وجود دارد یکی فعال و دیگری خنثی. در منبع تغذیه سه فاز چهار سیم وجود دارد سه سیم فعال و یک سیم خنثی.

جریان های تکفاز معمولا به عنوان منبع سرمایش و گرمایش و روشنایی برای خانوارها و منازل مسکونی و مشاغل غیر صنعتی استفاده می شود. جریان سه فاز چگالی توان را ارائه می دهد ، و برای مشاغل بزرگ در تولید و صنعت مناسب است.

در چه صورت به منبع تغذیه سه فاز در خانه احتیاج پیدا می کنید؟

اگر شما در خانه ماشین ها و دستگاه های بزرگی را بر پایه قدرت تکفاز دارید،منبع تغذیه برای تامین نیاز شما کافی نخواهد بود. کافی نبودن منبع تغذیه باعث قطع شدن مدار به طور مداوم می شود زیرا میزان باری که تحمل می کند بیش از حد است. در موارد زیر می توانید به وسیله حرفه ای های این کار،برق سه فاز برای خانه وصل کنید:

  • داشتن یخچال و فریزرهای چندگانه
  • سیستم تهویه مطبوع با ظرفیت بالا و سه فاز
  • داشتن خانه بزرگ و استفاده از وسایل بصورت همزمان توسط افراد خانه در زمان اوج مصرف
  • اگر کارگاهی کوچک دارید یا به عنوان مثال ، یک کوره سرامیک بزرگ ، موتورهای بزرگ ، تجهیزات کارگاه گاراژ یا دکل های جوشکاری

استخری با پمپ فیلتر بزرگ

وقتی که تقسیم بار در منبه تغذیه سه فاز انجام شود،باعث کاهش بار در وسایل تکفاز شما خواهد بود و می توانید از چندین تهویه هوا با منبع اصلی خود استفاده کنید. این کار می تواند موجب صرفه جویی در هزینه شود زیرا این نوع موتور از نظر انتقال برق کارآمدتر است. اما اگر یک ترانسفورماتور خراب شود ، می تواند منجر به خاموش شدن کامل کل سیستم با لوایح تعمیر گران شود.

لازم است حتما در مورد تعیین برق مصرفی تکفاز و سه فاز خانه خود با یک مشاور مربوطه در این زمینه مشورت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای خانه خود بگیرید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

02128421143

جستجو