تفاوت اسپلیت و چیلر

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش

اسپلیت و چیلر

میتوان گفت چیلر و اسپلیت هر دو یک کار را انجام می دهند،اما در شیوه انجام دادن این کار بسیار متفاوت عمل می کنند. هر کدام از این سیستم ها برای محیط های مشخصی کاربرد داشته و امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

اسپلیت

سیستم های اسپلیت دارای دو یونیت داخلی و خارجی بوده که یونیت خارجی یا کندانسور جهت دفع گرما در خارج از خانه نصب میشود. اسپلیت ها وظیفه کنترل دمای سرد و گرم محیط را برعهده دارند. این دستگاه ها همچنین وظیفه رطوبت زدایی محیط را نیز برعهده دارند. در بیشتر سیستم های تهویه مطبوع که برای خنک سازی استفاده می شوند، مبرد اصلی آب خنک است. هوا از یک سیم پیچ مایع سرد عبور می کند و گرما از هوا به آب سرد منتقل می شود. آب سرد از سیم پیچ ها عبور داده میشود تا هر زمان که نیاز به هوای خنک بود از این راه تامین شود.

خرید اسپلیت - اسپلیت و کولر گازی

سیستم های تهویه مطبوع مانند اسپلیت و داکت اسپلیت،معمول ترین گزینه ها برای استفاده در خانه،دفاتر و مکان های کوچک هستند.

چیلر

چیلرها به طور کلی در دو مدل آب خنک و هواخنک موجود می باشند که محل قرارگیری چیلرهای هواخنک در خارج از ساختمان می باشد. اساس کار چیلرها بر پایه آب می باشد. کویل های کندانسور در چیلر هواخنک به وسیله فن خنک می شوند. چیلرهای آب خنک معمولا در داخل ساختمان قرار گرفته که یا آب را به یک مخزن گرما هدایت کرده و یا از خنک کننده های خارجی مثل برج خنک کننده جهت دفع گرما استفاده می کنند.

چیلر ها دفع گرما را به روش های مختلفی انجام می دهند مانند رفت و برگشت،گریز از مرکز،محوری و جذبی. در چیلر جذبی،جذب از طریق یک منبع حرارتی مانند بخار یا آب گرم انجام میشود.

چیلر - خرید چیلر - قیمت چیلر

چیلرها در چه مکان هایی کاربرد دارند؟

از چیلر به طور معمول در محیط هایی استفاده میشود که یا دارای وسعت زیادی هستند و یا دارای تجهیزات هستند، مانند کارخانه ها و شرکت ها. البته از مینی چیلرها برای مصارف خانگی نیز استفاده میشود. مینی چیلرها همانطور که از اسمشان پیداست از چیلر کوچک تر بوده و دارای ظرفیتی کمتر از ده تن تبرید می باشند.

نصب چیلر - کاربرد چیلر

تفاوت چیلر و کولرگازی یا اسپلیت

  • کولرگازی ها برای استفاده در مناطق کوچکتر مانند خانه ها و دفاتر هستند و به شما امکان تنظیم دقیق دما و رطوبت را می دهند.
  • از چیلرها در مکان های بزرگ تر تجاری و صنعتی استفاده شده و وظیفه خنک سازی و رطوبت زدایی را برعهده دارند.
  • در مواردی که ساختمان دارای متراژ بالا و اندازه خاص می باشد به صرفه ترین را استفاده از چیلرها می باشد. در این موارد شما امکان استفاده از اسپلیت و داکت اسپلیت را نیز دارید اما به دلیل مصرف برق پایین تر و جلوگیری از افت فشار بهتر است که از چیلر استفاده شود.

جهت خرید آنلاین چیلر ، تاسیسات ، مصالح ساختمانی ، دکوراسیون و ابزارآلات  می توانید به سایت مجموعه یابان مراجعه و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

02128421143

جستجو